fredag 7 september 2007

Kanske kanske....

om allt flyter på, så kanske vår husdröm kommer att bli sann och då kommer fler drömmar att inträffa också!

Vi har hittat en tomt på 8000 kvm med förhandsbesked på 1 hus. Om vi bara iaf får bygglov för 2 hus så är det vi och en kamrat till Jesper som kommer att bygga där! Vi kommer då att bo i en bostadsmodul under tiden och rigga upp hundgårdarna direkt....sen j-lar ska det jobbas! ;-)

Huset har vi velat ha sedan år 2000 när vi såg det första gången. Det är på över 200 kvm och väldigt öppet med ryggåstak. Vi har egen del med vårt sovrum, badrum, bastu och utgång till trädgården och barnrummen ligger i andra delen av huset och har badrum anslutet till det. Huset är såååå himla fett, så vi kommer lätt ha det fräckaste huset här nere omkring. ;-) Lite extra ideer har man ju också fått från Extreme Housemakeover, så det blir att lägga alla idéceller på det ett tag framöver isf. :-)

Här kommer vi kunna ha vårt hunderi och allt därtill. Har lite nya arbetplaner som isf går vägen. ;-)

Hoppas hoppas! Allt är så tråkigt nu och en höstdepression ligger väääldigt nära kan jag säga.
Nån gång ska man väl ha flyt? :-)

På söndag blir det utställning i Sofiero med Ira. Ska bli jättekul att se en massa Corsos, det är många anmälda. :-)

Idag fick Felix en motorcross av pappsen och det resulterade i en blodutgjutelse i foten.....

Jättedålig på att skriva här, jag lägger alla energi på att göra vad jag kan i huset så det blir färdigt för försäljning. Mäklare har varit här och värderat huset och det blev lika bra som vi trodde och lite mer. Skönt då det bevisar att vi tänkt rätt när vi byggt till, val av planlösning, stil och andra praktiska saker. Mäklarna sa att vi verkligen har gjort detta huset speciellt och fräckt och detta kommer att göra att det skiljer sig från andra hus som är till salu.

Igår började träningslydnaden och det var mest Ponduz som fick träna då jag kände mest för att känna Ponduz på pulsen hur han var med så mång nya hundar. Han var i sitt esse och inkallningen förbi alla hundarna (tror vi var 8 st) gick som smort. Han tittade bara framåt på mig och han hittade tydligen en ny växel så tom intruktören blev förvånad. Haha, han kom som ett skott och avslutade superfint! Hade han bara varit så här motverad alltid så hade vi synts på tävlingsbanorna titt som tätt!
Jag vet ju iaf att han verkligen kan, det är bara det att han är en mastiff rakt igenom som visar när han känner/inte känner för att gör något hehe.

Som med ligget för att ta ett exempel. Bara ligg går som ett skott, rakt ner direkt, men kör vi läggande under gång, så kan ha tom göra sitt ligg uppdelat i 8 steg!!!!! Han är otrolig!

Ira tränade jag mest på att ligga kvar i grupp och hon låg som ett ljus, fast hon hade höggräs där hon låg, så det var mer en ko som låg kvar..... HHHRRMMM sa jag, Ira tittar upp, VA, JAG har då inte gjort något fick jag som blick. :-) Ira har mer motor och jag hoppas jag kan utveckla detta mer i framtiden. Jag vill ju gärna träna skydd med henne, hon har ett grymt bett i sig och mycket go så skyddet kommer vi nog satsa på sen efter det att lydnaden sitter.

Med hennes energi och smidiga kropp kan annars agility vara en annan väg vi kan ta, snacka om att vända tvärt.....haha....vi kommer iaf prova på lite av varje för att känna efter vad som känns kul för oss båda.

1 kommentar:

Karina sa...

Hoppas allt går i lås nu med huset:)
Låter himla kul...skulle gärna vilja se lite bilder..

Hejja på nu med Ponduz och Ira.
Här går det lite trögt med lydnaden...skenträkt och allt. Men skam den som ger sig

Ha det gott nu och kram på er :)